Blogger Backgrounds

Sunday, August 21, 2011

DUGAAN RAMADHAN

Dengan nama ALLAH yg maha pemurah lagi maha mengasihani.....

Syukur alhamdulilah....berkat keizinanya...aku masih mampu mencoretkan sesuatu didalam blog nie...berat sungguh dugaan yang aku terima ini ya Allah....seungguhnye berikanlah aku kesihatan yang baik, hindarkan aku dari gangguan jin dan manusia yang merosakkan & menyesatkan serta peliharalah keimanan dan ketakwaanku kepadaMu....

1/2 bulan yang pertama ramadhan..pelbagai menu aku sediakan demi untuk suami dan anak2 tersayang...syukur alhamdulilah...masuk hari yg ke15 aku diduga dengan demam yang teruk...tak cukup klinik swasta...ubat homeopathy pun aku makan juga....demam baik tapi penyakit lain lak yang timbul...seluruh anggota badanku terasa terketar2 dan menggigil, tidak boleh berdiri terlalu lama...w/pun hanya 10 minit....jumaat 19 Ramadhan, aku cuba berubat di Darul Iilaj...taman Mawar, rupa2nye perubatan homeopathy juga....kata doktornye...tidak ada gangguan makhluk2 halus pada aku....syukurlah jika benar....tapi yang menghairankan aku, Doktor homeopathy (batu pahat) yang aku selalu pergi mengatakan ada benda yang menempel dalam badanku...mana satu yang betul...
untuk memastikanye lagi aku pergi ke batu pahat pada keesokan harinya...memang itulah yang dikatakan oleh doktor....tidak ada penyakit moden...alhamdulilah jantung,darah,hati dan seluruh badanku sihat..kecuali ada yang dtg menempel dan mengganggu kesihatan aku sbb tu aku asik terasa lesu dan tidak bermaya...dia suruh aku mencari org2 yang pandai yg boleh membuang 'benda' tersebut.
21 ramadhan....pergi kerumah seorang ustaz di felda cahaya baru...cuba ikhtiar lain...katanye ada ''ketegur'' yang duduk didalam urat belikat aku...sebab tu la sebelum ni aku asik sakit disebelah belakang...dia kata dia dah buangkan, air tangkal yang dia beri disuruh buat minum dan mandi, cuba tengok dlm 1 minggu ni klu ok alhamdulilah...kalau tidak cuba pergi cari tukang urut yang pandai untk naikan urat belikat..
22 ramadhan...masih macam tu....ada masa aku sakit kepala...asik nak baring je....ada masa terketar2 kaki dan tangan.....ada masa jalan sikit pun macam nak tumbang....semua usaha aku dah ikhtiarkan....aku timbang berat badanku...ya Allah dah 53kg...selalunye nak turun drp angka 55 mmg jgn haraplah....statik kat situ je...tp leh jatuh 2 kg lak....mmg aku pun perasan semenjak 7 hari dah aku sakit nie, aku mmg xleh mkn macam selalu....tak kira samada waktu berbuka@bersahur sama je...jari2 tanganku pun da semakin halus aku tengok....jari Laila lebih besar dari jariku....
Ya Allah Ya Tuhanku....Pulihkan kesihatanku seperti sediakala....banyak perkara yg ingin aku lakukan belum dapat terlaksana didalam bulan puasa ini....tesisku....kajianku....tak lama lagi dah naik semester baru......sesungguhnye Engkaulah yng maha mengetahui perkara2 yg telah berlaku, yg sedang berlaku dan yg akan berlaku didunia ini....ampunilah segala dosa2ku ya Allah......
Amin....amin....amin...ya rabalalamin....

0 comments:

Post a Comment