Blogger Backgrounds

Tuesday, November 17, 2009

PUTERI KE-2



NUR=cahaya
LAILA =kegembiraan
SYAZWANI=keharumanku

Nur Laila Syazwani dilahirkan pada jam 2 pagi 05-04-04, ingatkan sempat keluar sblm habis hari 04-04-04...rupanye bukan rezekinye jg seperti kakak dia...aku mengandung anak ke2 ku ini sewaktu anak sulungku berusia 4 bulan saja....kebetulan doktor yang sama melayan aku di wad sewaktu anak sulung, jadi kena marah la jg coz yg sulung kan operate, sepatutnye 2 tahun br leh mengandung smula, nak buat mcm mn rezeki ALLah nak bagi kan....

Mengandungkan nye juga aku alami alahan...muntah2...tapi tidak seteruk anak yang pertama. waktu ni aku dah pun bekerja...kali ni mabuknye lama dekat 2 bulan, ada selera nak mkn Cuma dia akan keluar semula...berat badanku turun dekat 3 kg...

Bulan posa dah dekat, risau leh ke nie aku posa...sbb masih mabuk2 lagi...alhamdulilah..stat je bln posa, terus hilang mabuk2 aku....

Masih suka makan benda2 yg masam, bby girl lagi....sewaktu mengandungkan laila aku tak berape banyak sangat makan, perut pun kecik je....kebetulan masa aku nak bersalinkan laila daktor yang sama layan aku ni wad...doktor marah jg sbb tak tgg 2 tahun utk mengandung smula....dia kata perut aku kecik, takut makan ke? Entahlah bkn dipaksa2 tak nak makan....mmg kurang berselera...

Siang 04-04-04 aku dah dimasukkan ke wad...uhhhh sakit kontraksion nk bsalin....aku stay je kat katil menahan sakit, sampai ke malam lum jg nak keluar baby...akhirnye aku dimsukkan ke labour room jam 11 malam, sempat tak utk bsalin hr ni....nampak gayanye aku tak de komplikasi lain semasa hndk bsalinkn laila, so aku boleh bersalin normal....akhirnye laila berjaya keluar setelah 2 kali aku cuba meneran...alhamdulilah...bby kecik je 2.9kg, tapi dia keluar pukul 2 pagi...so dah jatuh pada 05-04-04, dapatlah aku merasa sakit bersalin normal...

Aduh kalau nak dibandingkan dengan bersalin caesar adalah pro & kon nye...for short term lbh baik bsalin caesar...tak rasa sakit kontraksion, huhuhu tapi sakit itulah yang akan menghapuskan dosa2 kita...syukur alhamdulilah lagipun aku sakit tidak lah teruk sangat....masa sakit terasa tak nk mengandung lagi, tapi bila dah keluar bby mcm nak lagi je...hihihihi itulah nikmat yg Allah bagi pd kaum hawa ni...

Aku berpantang di muo, tapi tak lama Cuma 2 minggu je...sebab susah aqilah kecik lagi, hubby kerja kat pasir gudang, susah lak... badan sakit2 tak sabar nk kena urut...maklumla segala urat tegang semasa melahirkn bby, laila lak dalm pantang tak tidur, habis aku kena buli hampir 20 jam dia tak tidu 1 hari....penat menjaga dia...dah pergi minta tangkal pun cam gitu jg...dah beso baru aku tau rupanya dalam hidung dia ada ketumbuhan sm mcm adik dia khalish, patutla bila petang nk bw ke malam time tulah dia tak leh tidu sbb bila malam saluran pernafasanye tersekat..khalish aku dapat detect ms umur dia 6 bulan

Bila balik awal ke pasir gudang, cik abg la yg jaga makan minum semua, bila dah sihat br la aku dah boleh masak utk diri sndri...br 58 hari aku berpantang aku dah kena gi KDC di Maktab Teknik KL, terpaksa la busu Norliza tolong cik abg jaga Laila dan Aqilah...

sekarang ni Laila dan pun darjah 1, walaupun dia antara yang paling kecil keluar sewaktu baby, tapi dialah yang paling bulat dan montel...sedap peluk...hihihi badanye xnak susut2...aku pun dah tak tau nk bt cam ne...

0 comments:

Post a Comment