Blogger Backgrounds

Saturday, January 28, 2012

Penjelajahan Ke Pantai Timur

Salam semua....

Post kali ini mengenai percutian tak dijangka juga.....trip ke pantai timur....mulanya hubby ku ada meeting disana...tau last minit...nak naik flight tak berbaloi coz kena transit di KLIA lama...boring katanye...nak naik bas pun dia rasa malas...so bila dipikir2 boleh jg la aku ikut...maklumlah masa tu asignment yg nk dihantar 5 hari lagi dah siap..pas tu ade test...rasanya mcm senang je...so bolehlah bjalan2 hi3...
Meeting my hubby di Politeknik Kuala Terengganu....aku pun cuba lah telefon member baikku zaa yg bekerja di Poli Dungun...ingatkan nak menumpang rumahnye. Alhamdulilah dia sedang cuti bersalin...dah habis pantang...cuma dia ambil 3 bln cuti....dah lama tak jumpa dia...leh lah borak panjang sementara tunggu my hubby habis meeting....

Di rumah Zaa & Suza

Dekat kul 9mlm kami sampai dirumah Zaa di dungun....aku tak segan menumpang rumahnye coz suaminye jg adalah classmate aku ms diploma. Kalau jalan kemana2 biasanya jarang bermalam di rumah org...segan

Masjid Terapung

Dataran Syahbandar

selepas makan borak2 jap pas tu kami pun tido...esok pagi hubby ku ada meeting... sementara tunggu dia bermacam2 cerita yg diborakkan....kemudian hubby ku check in hotel di Pantai Batu buruk....esok kami nak round sekitar kuala terengganu....banyak juga lah tempat yang kami pergi...dataran syahbandar, pasar payang, masjid terapung, taman monumen, masjid kristal, pantai batu buruk..

Taman tamadun Islam.....taman monumen

Keesokanye kami bergerak balik....5 tahun lepas aku teringin sangat nk bermalam di cherating...tapi tak kesampaian sebab masa tu darwish baru 3 bulan..so my hubby kata tak sesuai duk di kawasan pantai...so kami bermalam di hotel sekitar bandar kuantan sahaja. Kali ni aku tak lepaskan peluang nak juga gie...akhirnye kami bermalam di Suria Cherating beach resort...tercapai la hajat anak2ku nk mandi kolam....tapi hujan....dah 2 hari percutian...saat ditunggu anak2ku hanya lah mandi kolam...huhuhuhu...hujan renyai2 redahkan juga diorg mandi kolam..pastu kami main pasir di pantai Cherating...

D Suria Cherating Beach Resort

D Teluk Chempedak

Selepas check out...kami bergerak pulang... singgah pulak di teluk cempedak....pas tu kami terus ke Gambang water park...sampai dah kul 4 petang...kul 6 dah tutup...tak puas gak nak main air coz khalish takut air...dah tpaksa gilir2 jaga dia...kepenatan sungguh...lepas makan malam di salah sebuah kedai di Gambang kami pun bergerak pulang ke Johor...sian my hubby drive musti oenat....kami samapi dirumah sekitar kul 2 pagi.....