Blogger Backgrounds

Tuesday, January 17, 2012

Dugaan datang lagi......

Bertemu lagi kita....semenjak lepas raya posa yang lalu, aku kembali ke Kuliah Masters ku...dek kesibukan sebagai isteri,umi dan sbg seorang pelajar maka blog ku ini tidak sempat diupdate...paper finalku utk sem ini pun dah abis pada 6 jan 2012..... dah masuk ke tahun baru. aku dah buat yang terbaik semasa peperiksaan ku, walaupun dugaan tidak putus2 melanda. Ianya mengenai kesihatanku....

Semenjak belajar tak kira lah masa Diploma ataupun Degree...bila final year ada saja dugaan yang melanda...tak kira lah dlm apa jua bentuknye pasti mengganggu kosentrasi utk menghadapi peperiksaan....begitu juga semasa masters ku sekarang ni....entah kenapa mungkin aku harus tukar mind setting aku kot.....aku terperangkap dgn permainan fikiranku sendiri....entahlah...apa yang pasti cara aku nak menanganinye...

Semester ini aku ambil 12 kredit sahaja. termasuk pre-project, subjek utk final ku hanya 2 paper sahaja. Yang satu paper tu mmg subjek 'Killer', ramai gak org fail tiap sem...gerun jg aku nk menghadapinye....yg satu lagi lak menurut sumber2 yg leh dipercayai senang nk score...tp nmpk gayanye boleh tahan juga lah susahnye......

seminggu sebelum paper 'killer' ku itu aku diduga dengan tekanan darah ku naik mendadak...perutku asik masuk angin....kepala ku sangat berat sampai tak leh nak fokus study...asik nak tido je... yang aku paling tak tahan kejap doktor kata darah ku naik...jap doktor lain kata normal...aku chech sndri di umah pun normal...lastnye aku buat keputusan utk bertemu dgn Ustaz Mansor.

Sekali lagi aku diganggu oleh 'ketegur'. "dia" duduk dibawah dadaku....adakah disebabkan itu perutku asik masuk angin dan kepala ku berat mcm ada batu????? Wallahualam.... 1 minggu yang llalu aku ada berkebun sikit...maklumlah hobi baru ku sekarang...tp lepas je berkebun aku ada bg tau cik abg yang aku rasa macam mengiggil2 bahagian kaki dan rasa cam seram sejuk..mula2 aku rasakan mungkin dah lama tak berkebun...aku tak amik pusing sngt hal tu...tp selama itu juga la bdn ni menahan sakit dan akhirnye aku terpaksa menyerah pd yg pakar...

Kata ustaz semasa aku mencangkul terkena 'dia' jadi 'dia' marah sbb itu aku diganggu secara perlahan2. Disebabkan aku nie kuat semangat sbb tulah aku leh menahanye sehinggalah smpi dah tak tertahan....menurut ustaz tu lah....Ya lah aku mula rasa lain mcm bila 2 doktor bckp benda yg berlainan ttg sakitku ini....jadi aku tak mau amik risiko coz lagi 2 hari paper 'killer' ku.

Menurut Ustaz kawasan rumah ku itu mmg kawasan yang agak 'keras'. so dia minta supaya kami 'pagar'kan rumah dah air 'penawar' yg diberikan itu disuruh buat minum utk 3 hari dan selebihnya siram di halaman rumah. kalau tak baik juga lepas 3 hari tu datang lagi.

aku ingatkan habis di situ saja...selepas aku minum air yg diberikan ustaz tu aku kena "Diarrhoea"...apa tu????? cirit birit la....aku tak dapat tido 1 jam sekali aku bangun tengah malam buang2 air....kul 9 pagi aku ada exam paper....ya Allah dugaan apa yg kau berikan ini. Aku hanya leh berdoa agar aku tidak mengalaminye semasa dalam kereta ke UTM, maklumlah dekat 40 minit pjlanan, mana aku nak cekau toilet klu nk ter'kucil'....dan juga aku jg berdoa agar urusan aku dipermudahkan utk menjawab soalan examku disamping tidak diganggu oleh masalah 'diarrhoea' ku itu. Alhamdulilah pjlanan ku hanya mengambil masa 30 minit saja, cepat 10 min dari biasa...hway pasir gudang lenggang...pelik juga...mungkin kilang byk amik cuti 2/1 coz mengantikan 1/1 yg jatuh pada hari Ahad. Perutku jg tidak menimbulkan tanda2 hendak terkucil

Menurut doktor homeopathy, aku keracunan. semasa dalam exam, badan ku seram sejuk sebab mungkin hydrate dan seharian aku tak lalu makan semalam...aku cuma makan bubur yg dibeli dari Marybrown pd tengahari smlm itu pun tak habis. Alhamdulilah perut ku tidak meragam hinggalah habis exam. Syukur alhamdulilah....cuma nye soalan exam ku itu memang agak susah dan dlam keadaan aku yang sakit...aku cuma mengharapkan lulus dan tak perlu nk repeat paper tu....tapi klu dapat lebih baik dari itu alhamdulilah......

0 comments:

Post a Comment